Сторінки

середа, 30 березня 2022 р.

Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин

 

Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин

Мета: на природних рослинних зразках провести аналіз будови тіла основного фотосинтезуючого покоління моху, папороті та квіткової рослини; встановити подібні та відмінні ознаки цих рослин.

Матеріал: живі рослини або гербарні зразки моху (зозулин льон, фунарія тощо), папороті (чоловіча папороть, багатоніжка тощо), квіткові рослини (жовтець, перстач тощо).

Обладнання: лупа.

Звіт з виконання роботи:

Підсумкова таблиця результатів вивчення рослин (за даними власних спостережень):

Частини тіла

Мох

Папороть

Квіткова рослина

Корінь

-

+

+

Стебло

+

+

+

Листок

+

+

+

Ризоїди

+

-

-

Квітка

-

-

+

Спорангій

+

+

-

Насінина

-

-

+

Плід

-

-

+

(Примітка: у квіткових рослин спорангії наявні, але вони значно зменшені - до розмірів однієї клітини. Це пилковий мішок та насінні зачатки. В цій роботі їх неможливо визначити за звичайним спостереженням).

Висновок:

1. Будова основного фотосинтезуючого покоління у мохів, папоротей і квіткових рослин є подібною у таких рисах: всі вони мають стебла та листки.

Відмінності у будові:

- мохи не мають коренів (частину їхніх функцій виконують ризоїди);

- папороті та квіткові рослини ризоїдів позбавлені;

- мохи та папороті мають спорангії, але не мають квіток, насінин та плодів (на відміну від квіткових рослин).

2. Вегетативними органами мохів, папоротей та квіткових рослин є: корінь (або ризоїди), стебло та листок.

3. Органами розмноження мохів та папоротей є спорангії, квіткових рослин - квітки, насінини та плоди.

джерело-https://uahistory.co/gdz/biology-to-the-book-kostikova-6-class/49.php

Немає коментарів:

Дописати коментар

Єдиний урок : «Безпека на дорозі- безпека життя!»

 Єдиний урок : «Безпека на дорозі- безпека життя!» Мабуть, кожен із нас хоча б раз у житті спостерігав порушення правил дорожнього руху. Або...