Сторінки

четвер, 27 січня 2022 р.

Спілкування і здоров'я. Ефективне спілкування.

 https://youtu.be/YXzFriRGWiM

https://youtu.be/ckmnvOExHdw

Люди можуть передавати свої повідомлення, як і почуття, словами, тобто вербальним способом, і без слів — невербально, з використанням міміки, жестів, інтонації тощо.

Міміка — виразні рухи м’язів обличчя.

Жести — виразні рухи частин тіла (рук, ніг, голови).

Відкритість і щирість сприяють порозумінню. Набагато легше зрозуміти людину, яка говорить те, що думає.

Якщо хтось щиро радіє зустрічі з тобою, це зрозуміло не лише з його слів, а й з радісної усмішки, обіймів, інтонації.

Однак щирість також повинна мати межі. Інакше вона перетворюється на нетактовність

.Щоразу, перш ніж щось сказати чи зробити,     постав себе на місце іншого.

Приязна, відкрита манера спілкування є надзвичайно привабливою. З доброзичливими людьми залюбки спілкуються і встановлюють дружні стосунки.

Тому люди виробили правила ввічливості – етикету, які сприяють порозумінню.

Висновки

  • Спілкування — це обмін думками, новинами, враженнями, тобто повідом­леннями.
  • Спілкуватися можна використовуючи слова та без них (невербально), з використанням міміки, жестів, інтонації тощо.
  • Міміка — виразні рухи м’язів обличчя людини.
  • Жести — виразні рухи частин тіла (рук, ніг, голови).
  • Для порозуміння необхідними є: щирість і тактовність; доброзичливість і гарні манери; уміння говорити та слухати, розуміти невербальні сигнали.
  • Зайва сором’язливість перешкоджає спілкуванню, але за необхідності можна набути упевненості у різних ситуаціях.
  • https://youtu.be/pLf6AiOwm-I
  • дЖЕРЕЛО-http://mutyn.krolevec-osvita.gov.ua/news/11-24-42-20-01-2021/Підручник з Основ здоров’я. 5 клас. Бойченко - Нова програма
  •  СПІЛКУВАННЯ І ЗДОРОВ’Я

    Ти більше дізнаєшся про спілкування, як поведінка впливає на здоров’я та про переваги впевненої поведінки.

    Пригадай

    Для чого ми спілкуємося? Чим важливе спілкування ужитті людини?

    Кожен день упродовж усього життя ми оточені великою кількістю людей, спілкуємося з ними в різних ситуаціях і багато чого робимо разом. Тому важливо, щоб люди розуміли один одного.

    Спілкування — це обмін між людьми інформацією, думками, враженнями, емоціями.

    Спілкуючись, люди пізнають світ, один одного і самих себе.

    Справжні друзі завжди розуміють один одного, разом їм цікаво, кожний почувається впевнено.

    Ми зустрічаємося з різними людьми і поводитися вони можуть по-різному. Тому і спілкування з ними може бути різним: позитивним або негативним.

    Позитивне спілкування важливе для збереження здоров’я. При позитивному спілкуванні створюється гарний настрій, зростає упевненість у собі, легше долаються труднощі. Негативне спілкування призводить до непорозумінь, сварок, суперечок. Таке спілкування не сприяє здоров’ю.

    Попрацюйте в парі

    1. Чи додержуєте ви правил ввічливого спілкування?

    2. Обговоріть, що ви могли б пробачити один одному.

    3. Як, на вашу думку, краще вирішувати суперечки?

    Завдання

    Виконай тест «Активність у спілкуванні». Оціни кожний вислів у балах від 0 до 4. Запиши результат у зошит.

    1. Я легко сходжуся з людьми.

    2. Я маю багато знайомих, яких завжди радий/рада бачити.

    3. Я люблю багато говорити.

    4. З незнайомими людьми я почуваюся невимушено.

    5. Я не можу тривалий час не спілкуватися з друзями.

    6. Коли треба про щось дізнатися, мені легше запитати, ніж шукати в книжках.

    7. З моєю появою в компанії стає веселіше.

    8. Я розмовляю швидко.

    9. Після довгого усамітнення мені хочеться із кимось поговорити.

    Обчисли суму балів. Визнач свою активність у спілкуванні.

    1—12 — ти стриманий/стримана, надаєш перевагу не спілкуванню, а книжці. Тобі не так просто контактувати з людьми.

    13—24 — ти маєш спокійні стосунки з людьми, відповідаєш за свої вчинки.

    25—36 — ти активний/активна у розмові, любиш багато говорити, полюбляєш жарти та каверзні запитання, нестриманий/нестримана.

    Обмін між людьми різноманітною інформацією, думками, особистими враженнями та емоціями може здійснюватися за допомогою мовлення, мови жестів і писемності.

    Мовлення передбачає використання людиною слів, фраз, речень. У світі налічується близько 5 тисяч мов. На 40 найбільш поширених мовах розмовляє приблизно 2/3 населення Землі.

    Поміркуй

    Поясни, як ти розумієш вислови: «Скількома мовами ти володієш, стільки разів ти — людина!»; «Словом можна вбити...».

    Найчастіше люди спілкуються за допомогою слів, мови. Володіючи різними мовами, ти розширюєш межі свого спілкування та можливості здобути інформацію: у книжках іноземними мовами, в Інтернеті.

    Спілкування за допомогою слів називають вербальним. Можна спілкуватися без слів, за допомогою інтонації, погляду, а також міміки, пози, жестів, знаків. Таке спілкування називають невербальним.

    СЛОВНИЧОК

    Вербальний (від латинського слова, що означає «словесний») — спілкування за допомогою слів і речень.

    Невербальний — обмін інформацією без слів.

    Людина словесно здобуває третину інформації, решту — за допомогою несловесної мови: знаків і сигналів, мови тіла. Наприклад, німе кіно — красномовне свідчення того, що за допомогою жесту, пози, міміки можна передати різні почуття: образу, радість, смуток, здивування, тривогу тощо.

    Кадри із фільмів за участю Чарлі Чапліна

    Під час першого знайомства люди звертають увагу на одяг, позу, вираз очей, жести, міміку, голос, інтонацію... Складається перше враження — важливий чинник у досягненні взаєморозуміння.

    Інтонації, паузи та жести часто є мовою найбільшого емоційного впливу, притаманного вчителеві, доповідачеві, артистові, тому, хто прагне якнайкраще передати своє ставлення до інформації. На уроках літератури під час виразного читання ти також можеш використати ці прийоми.

    Будь-яка розмова чи розповідь часто супроводжуються відповідними мімікою та пантомімікою.

    Пригадай

    1. Що називається мімікою?

    2. Що називається пантомімікою?

    Піднятий догори великий палець, як правило, означає схвалення, найвищу оцінку. Коли ми розповідаємо, як проїхати кудись, — одночасно показуємо рукою напрям. Початок або кінець розмови виражають рукостисканням — знаком довіри й поваги.

    Тлумачення жестів на всій планеті не однакове. Тому мову жестів слід використовувати дуже обережно. У розмові частіше треба користуватися словами, а не жестами. Відомо, коли усне мовлення людини високорозвинуте, вона менше жестикулює.

    Цікаво знати, що...

    Кивок головою у нас означає згоду — «так», а в Болгарії він означає «ні».

    Араби на відмову піднімають голову, а турки ще й прицмокують язиком.

    Малайці передають відмову простим опусканням очей.

    Завдання

    1. Знайди в параграфі приклади вербального та невербального спілкування.

    2. Які жести невербального спілкування ти найчастіше застосовуєш, спілкуючись зі своїми друзями?

    3. Усно встанови відповідність прикладів вербального та невербального спілкування.

    Чи завжди доцільно спілкуватися вербально? Чому?

    Спілкування допомагає пізнавати світ, вчитися. Кожний з нас робить щось краще за інших. А дечого варто було б і повчитися. Спілкуючись, ми збагачуємо один одного, отримуємо інформацію та позитивні емоції.

    Оволодівши навичками спілкування, ти зможеш краще зрозуміти інших, їхні почуття, емоції, бажання. Саме таке спілкування буде ефективним. А ефективне спілкування — запорука успіху. Тому науку спілкування необхідно вивчати протягом усього життя.

    У спілкуванні беруть участь щонайменше двоє: один — говорить, інший — слухає. Спілкування корисне, коли людина вміє і говорити, і слухати.

    Людину цікаво слухати, якщо її мова правильна, літературна, виклад думки послідовний, зв’язний. Людина використовує точні терміни, дає влучні характеристики, не вживає зайвих, просторічних, жаргонних слів і слів-паразитів.

    Важливо не тільки красиво й чітко говорити, але й уміти правильно слухати співрозмовника. Потренуйся виконувати поради, як слухати активно.

    Моделюй — набувай життєвих навичок

    • Поверніться обличчям один до одного. Дивіться один на одного. Переконайтеся, що поза й жести свідчать про те, що ви уважно слухаєте. Підтримуйте співрозмовника схвальними кивками голови, заохочуючи короткими словами: «так», «добре», «зрозуміло», «і що...».

    • Якщо щось не зрозуміло — перепитайте чи виявіть своє нерозуміння невербально.

    • Не лише слухайте інформацію, а й спостерігайте за емоціями, будьте уважними не тільки до слів, а й до невербальних виразів: виразу обличчя, тону

    голосу, швидкості мовлення та ін. Звертайте увагу на те, чи невербальні сигнали відповідають тому, про що йдеться, чи суперечать висловленому словами.

    • Під час розмови не відволікайтеся на телефонні дзвінки та інше (плеер, сувеніри, роботу інших груп, те, що відбувається за вікном...).

    Попрацюйте в парі

    Обговоріть життя класу. Чи вмієте ви уважно слухати один одного? Складіть «Правила поведінки у вашому навчальному закладі». Скористайтеся правилами активного слухання.

    Твоє спілкування впливає на здоров’я, навчання, розвиток інтелекту, поведінку, і навпаки. На спілкування впливає те, як ти почуваєшся, чи успішний у навчанні, як поводишся.

    Види поведінки

    Таблиця 5

    Ознаки поведінки

    Характерні риси

    Поведінка

    Як змінити поведінку

    Різкий, підвищений тон голосу, погроза, ворожий погляд, агресія

    Піднесення власних прав над правами інших людей

    Агресивна

    Вислухай думку іншого — вона має право на існування. Уяви наслідки своїх вчинків. Оціни почуття тих, хто тебе оточує. Намагайся розмовляти тихіше й спокійним тоном. Не нехтуй правами інших людей — це неприпустимо

    Понурий погляд, невпевнені рухи, нерішучість, невміння відмовити в будь-якій ситуації

    Нехтування власними правами заради прав інших

    Пасивна

    Не бійся висловлювати свої думки. Відстоюй особисті інтереси. Від народження всі люди мають однакові права і можливості. Відвідуй секції чи гуртки, досягай поставленої мети

    Сміливий і відкритий погляд, доброзичливе ставлення до інших людей, упевненість у собі

    Повага до думок та інтересів інших людей, готовність відстоювати свої думки та інтереси

    Упевнена

    Розвивай свої якості характеру, особливо вольові риси

    Завдання

    1. Що дає людині спілкування?

    2. Як слід поводитися, щоб спілкування давало користь?

    3. Якою може бути поведінка людини?

    4. До якої поведінки слід прагнути? Чому?

    5. Як ти вважаєш, у чому переваги впевненої поведінки?

    6. Розглянь таблицю 5.

    Враховуючи результати тесту (с. 98) і дані таблиці 5 (с. 102, ознаки поведінки — колонка 1, характерні риси — колонка 2), визнач, як ти поводишся найчастіше.

    Прочитай рекомендації щодо зміни поведінки на краще (колонка 4). Врахуй їх, якщо потрібно.

    Зроби висновок, чи потрібна тобі допомога у спілкуванні. Подумай, хто тобі може допомогти.

  • ДЖЕРЕЛО-https://uahistory.co/pidruchniki/boychenko-health-basics-5-class-2018/20.php

Немає коментарів:

Дописати коментар

Єдиний урок : «Безпека на дорозі- безпека життя!»

 Єдиний урок : «Безпека на дорозі- безпека життя!» Мабуть, кожен із нас хоча б раз у житті спостерігав порушення правил дорожнього руху. Або...